Obserwatorzy

wtorek, 12 marca 2013

Nie miłe wiadomości.Pomocy.

Witam,w sumie dzisiaj mam mega pechowy dzień.Oprócz problemów osobistych.Spotkał mnie jeszcze jeden,który podciął mi skrzydła i dobił na całej linii.Dzisiaj to ja was proszę o radę i pomoc.
Od jakiegoś czasu nękała mnie dziewczyna,która nachalnie próbowała wydębić ode mnie jakiekolwiek informacje odnośnie robienia biżuterii oraz materiałów.Nie odpisywałam jej,bo nie lubię takich osób.Chciałam to puścić mimo uszu.
Dzisiaj ta sama dziewczyna wysyła mi link do swojego bloga.wszystko byłoby ok.Gdyby nie to,że..
wszystko jest dokładnie tak samo zrobione jak u mnie.Słowo w słowo,biżuteria identyczna.No praktycznie wszystko.Normalnie się popłakałam bo jakim prawem ktoś przypisuje sobie moje pracę?Czy mam na dowód pokazać moje szkice i projekty na dowód ,że ja jestem autorem tych projektów?
Nie wiem co robić...Wszystko byłoby ok gdyby faktycznie się mną zainspirowała ,ale nie do tego stopnia,że kopiuje praktycznie wszystko.


Dziewczyny wszystko się wyjaśniło.Dziewczyna do mnie napisała z przeprosinami.Powiedziała,że już więcej to się nie powtórzy.Więc uważam całą sprawę za zamknięta.I nie będę już tego dalej ciągnąc.
Dziękuje za wszystkie rady i miłe słowa wsparcia;-)
Jedno muszę wam przyznać mimo,że mieszkamy kilkaset,kilkadziesiąt kilometrów od siebie.Możemy na siebie liczyć i się wspierać.
Co nas łączy to miłość do sztuki,blogi i życie sąsiedzkie.
Dziękuje wam jesteście kochane:**

25 komentarzy:

  1. Rozumiem, że przejmujesz się tą sytuacją. Nie jest to miłe, gdy dowiadujemy się, że ktoś po prostu odtwarza to co my wymyśliłyśmy, wykonałyśmy. Moim zdaniem na pewno nie powinnaś zawieszać swojej blogowej działalności. Jesteś tutaj już sporo czasu, chętnie oglądam Twoje prace i bardzo by mi tego brakowało, że mogę do Ciebie zaglądać. Może ta dziewczyna po prostu się inspiruje Twoją biżuterią. Napisz do niej na spokojnie i wyjaśnij sytuację.

    OdpowiedzUsuń
  2. tutaj zdecydowanie widać nie tyle inspirację co kopię. Ja wszystko rozumiem, ale żeby i zdjęcia robić takie same. Gdyby jeszcze dodała coś od siebie. Może rzeczywiście jak mówi Sosnowygaik spróbuj to wyjaśnić.

    I na pewno nie usuwaj bloga. Podziwiam każdą Twoją pracę, są takie w moim stylu:) Bardzo inspirujesz i szkoda by było gdybyś to wszystko teraz usunęła przez taką osobę. Nie warto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ,ale z tą dziewczyną nawet nie ma kontaktu.Ja jej już trochę wcześniej odpisywałam co myślę o tym,że do mnie wypisuje o każde możliwe szczegóły zwykle bez odzewu.A dzisiaj to po prostu dobiło mnie już całkiem.Dziękuje za miłe słowa no i radę.Niestety rozmowa z nią nie poskutkuje.Nie miałabym nic przeciwko ,żeby inspirowała się mną.Bo tutaj też jestem min.po to ,ale żeby nic po swojemu nie zrobić.Nawet zdjęcia,słowa,nazwy wszystko takie same.Co do przykładu inspiracji mam takie dwie bardzo dobre koleżanki,które poznały mnie tutaj.Teraz bardzo dobrze się trzymamy.Wspierając się.Szkoda,że ona się nie zachowała jak te moje 2 wspomniane koleżanki.Bo one nie kopiują ,tylko tworzą na swój sposób.

      Usuń
    2. Niestety takich osób coraz więcej :(. Właśnie jak przeglądałam jej bloga zauważyłam że nic niema od siebie ani biżuterii ani notek, nazw, zdjęć, kopia na kopii. W pewnym sensie to aż smutne, że ma tak ograniczoną wyobraźnie żeby nie dodać nic od siebie.

      Usuń
    3. widzisz Bialko trafi się taki troll bo tego inaczej nie mogę nazwać i tylko potrafi podciąć komuś skrzydła.Dowiadywałam się to nawet nie wiem czy mogę ją postraszyć kodeksem karnym.Widać,że jest dość młoda,ale kurde no mam też i 15-letnie koleżanki i są o wiele bardziej dojrzałe niż ta tutaj.Co do prowadzenia bloga mam obawy ,że z coraz to nowszymi pracami ona też nie będzie miała skrupułów ich skopiować ;/

      Usuń
  3. Zgadzam się z moimi przedmówczyniami !
    Może da się to jakoś wyjaśnić ?? Chociaż wątpię. Dziewczyna się chyba trochę zagalopowała w kopiowaniu twojej biżuterii, ale te zdjęcia?? To już naprawdę przesada.

    Nie usuwaj bloga! Bo myślę, że po tym poście, jej blog to raczej nie ma już prawa bytu, to samo z stroną na facebook'u. :)
    Szkoda tylko, że są tacy ludzie, którzy nie szanują pracy innych ;/ !

    OdpowiedzUsuń
  4. Żenujące dziadostwo. Takie to w ogóle wstydu nie mają i czują się totalnie bezkarne. Nie mam pojęcia jak walczyć z czymś takim, ale na pewno trzeba reagować. Zasypywanie takich stron spamem wytykającym złodziejstwo papieram. Przetrzymaj to Kochana. =*

    OdpowiedzUsuń
  5. TY!!!!! Jak usuniesz bloga to mogę obiecać Ci, że nie usiądziesz na tyłku przez rok. Ja tam zaraz do niej wejdę i grzecznie ale konkretnie napiszę jej kilka rzeczy....ze wszystkich kont. Trzeba dziewczynę zniechęcić i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boje się,że ona będzie dalej kopiować moje pracę ;<

      Usuń
    2. Rozpocznijmy akcję zniechęcania aka tępienia. Na blogu, i fb piszemy, że to podróby. Jeśli otworzy sklep gdzieś to zawalamy ją tymi samymi komentarzami. W ten sposób ludzie zobaczą, że to oszustka.

      Usuń
  6. a ja sie zgodze z Anna Kaczmar, ze to dziadostwo po prostu...rozumiem, ze moze chce sie nauczyc, to jej pierwsze kroki....ale tak bezczelnie kopiowac calosc jest zenujace.bezwstydna.
    takie chamstwo najlepiej omijac z daleka, bo nie wydaje mi sie zeby mozna bylo jakos oficjalnie ja powstrzymac...Kaori,ty na swoja pozycje sama ciezko zapracowalas, a tu przychodzi taka ....... i bezwstydnie sciaga calosc....jedyne co proponuje to wynajecie prywatnego mordercy :P zartuje,zeby zdramatyzowac. a nie da sie zalozyc jakiegos filtru na bloga zeby ona nie miala do niego dostepu?
    na fb mozesz ja spokojnie wrzucic na czarna liste i po japkach, a na blogu moze chwilowo zawies tylko dzialalnosc...prace mozesz publikowac na fb tylko, chwilowo....:Dnie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Brak mi słów.. Tupet ludzi nie zna granic...
    Przykre jest to, że stajemy się coraz częściej ofiarami chamstwa i bezwstydności innych.. :(
    Kochana trzymaj się i nie rezygnuj z blogowego świata...
    Jestem myślami z Tobą i jak się czegoś dowiem może od jakiegoś znajomego prawnika to dam Ci znać.. Może jest na to jakiś sposób..
    BUZIAK :* BĄDŹ DZIELNA!

    a tamtą zniszczymy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Porozmawiaj z nią .

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziewczyny wszystko się wyjaśniło.Dziewczyna do mnie napisała z przeprosinami.Powiedziała,że już więcej to się nie powtórzy.Więc uważam całą sprawę za zamknięta.I nie będę już tego dalej ciągnąc.
    Dziękuje za wszystkie rady i miłe słowa wsparcia;-)
    Jedno muszę wam przyznać mimo,że mieszkamy kilkaset,kilkadziesiąt kilometrów od siebie.Możemy na siebie liczyć i się wspierać.
    Co nas łączy to miłość do sztuki,blogi i życie sąsiedzkie.
    Dziękuje wam jesteście kochane:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to dobrze :)
      Bardzo się cieszę, że sprawa tak się skończyła :*
      Świat blogowych znajomości jest niezwykły :)
      Cieszę się, że tu jestem :)
      Wszystkiego dobrego :*

      Usuń
    2. super, że się wszystko wyjaśniło :)

      Usuń
  10. Kochana, jedyną osobą, która powinna zawiesić swoją działalność jest ona. Chociaż z tego, co widzę, już pousuwała posty z bloga a na facebooku jej nie ma :)
    Fakt, dziewczyna jest młoda, ale wiek nie powinien być usprawiedliwieniem. Nastolatkowie już jakiś poziom samoświadomości wykazuję (przynajmniej powinni)
    Twoja biżuteria ma naprawdę unikalny styl i charakter, mimo, że jest tworzona z powszechnie dostępnych półfabrykatów. Ty wkładasz w tworzenie jej swoją duszę i dlatego jest taka wyjątkowa :)
    Także Kochana nie poddawaj się i rób dalej to, co kochasz, buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się bardzo, że wszystko się wyjaśniło:)

    OdpowiedzUsuń
  12. No i już znikła! Tylko czy nie wypłynie gdzieś indziej?

    OdpowiedzUsuń
  13. no i super ze sie wyjasnilo :D

    OdpowiedzUsuń
  14. JejQ to już jest totalny plagiat :-( a ta dziewczyna ... musiałabym bym użyć bardzo nieładnego słowa. Dzięki Bogu, że to się wyjaśniło i oby się więcej nie powtórzyło. Ja na twoim miejscu pewnie nieźle bym się wystraszyła czegoś takiego... Życzę Tobie i wszystkim nam aby więcej takich sytuacji nie było :-)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie zdążyłam nic doradzić i już się wyjaśniło:) I dobrze!Nie martw się, w dobie internetu takie akcje są codziennością, nawet nie wiemy o większości ukradzionych zdjęć itd..:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojej Karola!
    Jak dobrze, że się wyjaśniło i skończyło dobrze.
    Nie rozumiem jak można coś takiego robić:(
    Po prostu zazdrości Ci talentu i chyba jedynie tak to można wyjaśnić.
    Ma szczęście, że jej nie znam...za chwilę bym u niej była i porozmawiała sobie :D
    Trzymaj się kochana i główka do góry :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Karola, własnie odczytałam Twój post, dobrze, że wszystko się wyjasniło! Masakra....to po prostu plagiat i to podlega karze. Tak więc gdyby się powtórzyło to jest na takich sposób. Trzymaj się i będzie dobrze !

    OdpowiedzUsuń
  18. Matko kochana ale tupet miała ta dziewczyna. Podziwiam cię za wyrozumiałość wobec tak niecnego czynu.A JA bardzo się cieszę ,że sprawa się wyjaśniła i to pozytywnie(mam nadzieję ,że ta dziewczyna zrozumiała swój błąd i już tego nie zrobi.No kochana ja to bym się chyba załamała jakbyś zrezygnowała z tych cudności które tworzysz .Brrr......ani o tym nie myślę.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za kilka słów od siebie;-)